tirsdag 26. november 2013

Hest med fest i fokus!

Jeg har hatt verdens travleste lørdag. Dagen begynte med at to flotte karer kom på besøk for å gi oss et fantastisk variert og velreflektert foredrag om forskjellige tema rundt seksualitet. Elsket hele foredraget, nesten like mye som det SMIH ga oss da jeg gikk Høyskolen i Sogn og Fjordane, de satte ting som kjønnsroller i perspektiv og sa ting jeg skulle ønske flere kunne reise rundt og si, eller som burde vært pensum på skolen for lenge siden ;).

Seksualundervisningsparet snakket óg veldig mye om forventninger og aksept, og det minte meg blant annet på hvordan jeg følte meg da jeg hadde begynt her på folken og var livredd for hva folk ville si når jeg fortalte hvor gammel jeg var. Husker jeg grudde meg ordentlig til når vi skulle samles for første gang i klassen og fortelle om oss selv, men heldigvis ble jeg tatt imot med åpne armer, og det er bare én på skolen som insisterer på å gjøre et stort nummer ut av alderen min.

Vi hadde ikke undervisning etter foredraget, men vi rytterne fra Hest i fokus måtte likevel bare hive oss rundt, for vi hadde en festkveld å forberede, og jeg ble med gruppa mi til gymsalen for å sette opp «ridebane» med hindre som elevene skulle forsere to og to, på ryggene til hverandre. Konseptet ble kjempepopulært, og det samme ble etter sigende de andre postene elevene måtte gjennom rundt om på bygget òg -- i løpet av kvelden fikk de bryne seg på å fange eple fra bøtte med munnen, kaste hestesko, sette hale på hesten, sale på en gymbukk på riktig måte på kortest mulig tid, svare på forskjellige hestespørsmål, og enda flere ting jeg ikke husker i farten:).

Så var det taco til middag, så var det quiz i peisstuen, så var det kos med kaffe og brownies. Så, for oss hestefolkene, var det oppvask og rydding før vi endelig kunne finne sengen etter midnatt en gang. Var fantastisk å holde festkveld, spesielt når den ble så vellykket som den ble (både i våre øyne og ifølge alle vi har fått ros fra :3 ), føler vi har satt standard for alle linjene som skal arrangere etter oss. Skal bli digg å dra på festkveld og bare kunne lene seg tilbake og nyte det når freeride-linjen arrangerer om to uker:).


Er òg glad for at vi har fått en ny og enda større dose snø!


Freeride-linja har innrettet seg med skihopp som er skummelt ut.

Take care!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar