søndag 10. november 2013

En velfortjent daffedag


I går var den store dagen, og det var action fra start til slutt. Etter frokost og morgensamling var det ut på dugnad for å gjøre skolen fin til vi fikk besøk, og så var det å ta imot moren min og gi henne en omvisning av skolen.

Senere på dagen var det ned på gården for å ha kvadriljeoppvisning. Det var i ferd med å mørkne da vi nådde frem, og da vi var ferdige med å skifte klær og strigle og sale opp hestene og leide dem til ridehallen i samlet flokk var det allerede blitt helt mørkt. Det var kaldt ute, og vi red kvadriljen uten jakker, i en kald ridehall, men vi brød oss ikke egentlig nevneverdig om kulden, for alle var helfokuserte på kvadriljen vi skulle ri. Så var det bare å gi på, og var utrolig kjekt å endelig få fremføre det vi hadde øvd på så lenge, og få så god respons som vi fikk. Vi gjorde selvfølgelig noen små feil, men alt i alt gikk det kjempebra, og vi fikk god respons både fra foreldre og lærere!

Da jeg begynte på skolen sent i august og ikke engang kunne ri, hadde jeg aldri trodd at jeg skulle være med i kvadriljeoppvisning allerede i november. Har sett kvadriljer på Fjordane og tenkte på det som noe vi kanskje kunne gjøre på slutten av skoleåret, så er temmelig stolt over å ha gjennomført dette allerede , i alle fall siden vi greide å få det til på bare en uke. Var en utrolig god følelse da vi var ferdige og hadde ridd både kvadriljen og tatt en runde rundt banen i gallopp, selv om jeg og andre i klassen følte det gikk utrolig fort, plutselig var vi liksom bare ferdige.

Etter showet bar det tilbake til skolen for å ta en dusj og få i seg middag, for så å trekke opp til gymsalen og begynne på det programmet for kvelden med allsang, presentasjon av linjer, og diverse innslag fra elevene, avbrutt av kaffestund i peisstua. Da dagen var omme hadde jeg rukket å fremføre for publikum tre ganger: da vi hadde kvadrilje, da vi presenterte hestelinja, og da jeg og to andre fra valgfag teater hadde et kort innslag.

Tunak tunak tun :D


Nå er det "dagen derpå", moren min har dratt hjem igjen, og jeg nyter en velfortjent daffedag på rommet med brownies og cola før hverdagen inntreffer for fullt igjen i morgen. Det er begynt å snø, jeg er mett på opplevelser, kaffe og kake, og høstkvelden var fantastisk. Livet er godt:)!

Åtte stolte hestejentejenter og en stolt hestejentegutt:D!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar