tirsdag 21. august 2012

Når villbygda våkner

våkner saftbygda! Har hatt min første forelesning i Fossbygget, vært innom nybygget, som er blitt kjempefint, og sett flokker av førsteårsstudenter bli vist rundt av fadrene sine. Er en rar følelse å møte nye studenter som ikke har gått høyskole eller bodd i Sogndal før, for det føles som en hel evighet siden jeg var førsteårsstudent og virret rundt fullt forvirret selv. Kjenner jeg er middels misunnelig på de som er faddere nå, jeg meldte meg jo selv, men ble ikke trukket ut, så det får bli til neste år :).

New students -- lifeblood of the town!

Boligkrisen er også i full gang, høyskolen har igjen tatt inn flere folk enn de i utgangspunktet har plass til, så folk bor i teltleir, på sovesaler og rundtom på diverse sofaer hos de som har steder å bo. Heldigvis ordner det seg for de fleste til slutt, men i fjor var det visstnok enkelte som ga opp og dro hjem da de ikke fant seg noe sted å bo, noe som jo er veldig kjipt, da de hadde tjent mye på å ikke ha fått skoleplass i første omgang så de kunne søkt seg inn et sted det var sted å bo.

Hårda bud.

Har ikke fått vært innom Meio ennå, men har i hvert fall fått vært på årets første vors -- ble invitert av en klassekamerat på Face, og tror jeg gikk feil vors siden jeg endte opp med verdens mest festglade (og høylydte :p) gjeng med førsteårs-førskolelærerstudenter, men det ble i hvert fall en kjekk og livlig kveld, da ;) .

Sitter nå og knoter på laptopen og skal til å legge meg for kvelden. Føles akkurat like fantastisk som jeg forutså å gjenforenes med bølingen og være i gang igjen! Dette blir et godt år :D!

Flere bilder kommer, så dere får smøre dere med tålmodighet og ha en dose forståelse for at mobilen min som kjent er bitte litt tullete når det gjelder bildeopplastning :p .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar