onsdag 8. august 2012

Hi sweet hi

Da er man tilbake i elskede saftbygda (i en seksjon som faktisk er blitt vasket ned, nesten contrary to expectations ;p ), og har fått hilst på min første nye roomie, en hyggelig jente fra et sted i Tyskland :) . Skal bli deilig å ha folk rundt meg på Elvatunet igjen, høre folk komme dundrende ned trappen i oppgangen i det altfor lytte bygget, kunne stikke hodet ut og gå rett i et vorspiel i fellesrommet, og finne på ting med seksjonen min.

Er også utrolig godt å være fremme i Fjøra, har aldri brukt så lang tid på å komme fra hjemlandet (Bergen) til saftbygda før. Begynte da jeg forlot barndomshjemmet rundt klokka to for å ta en buss som gikk 14:17. Den kom selvfølgelig ikke, så jeg måtte blåse 200 kroner på en taxi til Lagunen Storsenter og ta første buss derfra. Den brukte en liten stund på å komme, og så ble den selvfølgelig stående fast i kø på vei til Nesttun, der Bybanen til sentrum går fra. Da jeg hadde stresset meg trygt om bord på banen, ble den selvfølgelig stående ved holdeplassen et godt kvarter før den dro avgårde, sånn at jeg mistet enhver sjanse til å nå jernbanestasjonen i tide.

Det var da bestis, erkebergenser, reisefølge og reddende engel Rut ringte med gode nyheter. Jeg hadde havnet rett foran en skokk gutter på 10 som hadde havnet rett oppi det "coole" stadiet av livet og holdt høyt desibelnivå, så alt jeg fikk med meg var noe gledesjubling om at jeg var utrolig fuckings heldig og at toget ville bli forsinket. Hva bedre var, da jeg ankom stasjonen og fant Rut, som hadde fått god kontakt med to hunder (yay!), viste det seg at billettene vi hadde kjøpt med noen timers tidsmellomrom var til to naboseter, så vi fikk sitte sammen til Voss, hvor vi spiste middag hos besteforeldrene henne, som så kjørte oss resten av veien til saftbygda. Ankom vel rundt klokken halv elleve, og hadde da vært på farten i ni timer. Tror jeg har satt ny tidsrekord på en strekning som vanligvis tar høyst fire timer -- stolt student :3 !

Så nå sitter jeg i mitt kjære nyvaskede hi og har fortært en bøtte Dream-is og en kopp kaffe og er sjeleglad, har som sagt fått en ny tysk roomie som er superhyggelig, og i morgen flytter bestisen inn i huset rett ved siden av vårt (skal hjelpe henne å flytte inn som betaling for at de var så snille å kjøre meg til Saftbygda!) :).

Gleder meg som en unge til å treffe igjen gamle venner i dagene og ukene som kommer, har et par avtaler allerede og det kommer til å bli kjempekoselig!

#lifeisgood

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar