mandag 6. januar 2014

På'n igjen (og innføring i takknemlighetskrukker)

Etter 10 timer på nattbuss og tre timer på tog er man endelig vel fremme i metropolen Grong, og sitter i skrivende stund på gulvet på elevkjøkkenet med gulrotkake i ovnen. Klassekamerat hadde bursdag den 3., og vi hesteelevene har en tradisjon med å bake kake til de som har bursdag. I tillegg har én til i klassen bursdag, og en tredje datt nylig av hesten, så i morgen får vi hele tre kaker å meske oss med:).

Er godt å være tilbake på skolen, har fått sovet ut og hatt mine første to dager med undervisning. Har òg begynt på ski valgfag, og hatt en super tur med en koselig liten gjeng. Er ikke alle som er kommet tilbake ennå, men skolen begynner for alvor å fylles opp.

Har òg kommet over en fantastisk koselig idé på nettet, og begynt med takknemlighetskrukke:)! Det du gjør er å skrive ned gode øyeblikk, og ting du er takknemlig for fra dag til dag på lapper, som du igjen har i en krukke som etter hvert vil fylles opp av lapper med gode minner. På slutten av skoleåret skal jeg sette meg ned og åpne krukken og gå gjennom alle lappene. Vet at dette gjør at jeg vil huske små øyeblikk og gleder jeg ellers ville glemt, og i tillegg får jeg et koselig minne for livet fra folkehøyskolen.


Kjenner at dagen i dag ble skikkelig bra. I går sluknet jeg etter middag, så i dag var jeg lys våken tidlig på morgenen, og fikk stått opp i god tid og luntet ned til matsalen, hvor kjøkkenpersonalet hadde bakt vafler. Så var det morgensamling og historietime, skravling med venner jeg ikke fikk truffet igjen før idag, og årets første skitur. Tenker å legge meg nå, og satser på å få sove fort og stå opp tidlig også i morgen:).

Så jeg er uthvilt og gjengforent med venneflokken, jeg har stått på ski og gulrotkaken lukter godt, og om under to uker skal vi av gårde til Malaga! Livet er godt:)!

1 kommentar:

  1. Hei! Jeg så kommentaren din på bloggen neverlandapocalypse og jeg må si at du kom med en veldig støttende kommentar til den jenta! Jeg ber deg derfor med et sårbart hjerte, om du kunne ha vært så snill å kommentert noe støttende til en annen jente i nød også? Hun er en veldig god venninne av meg og jeg vil at så mange som mulig kan støtte henne så godt de kan! Det er så mange unge jenter og gutter der ute som trenger så mye oppmerksomhet som mulig! Så jeg ber deg med et sårbart hjerte, kan du være så snill å kommentere på denne jenta sin blogg? Bloggen hennes er http://fuga.blogg.no/ det hadde hun satt veldig stor pris på, det er jeg veldig sikker på!! Og gjerne del bloggen også! Det hjelper hvis fler er med på det. :)

    Takker på forhånd og ha en fin dag videre!

    SvarSlett