tirsdag 28. januar 2014

España, dag tre: Back to Malaga

Mitt andre innlegg med Spania-mimring, denne gangen fra dag tre, da vi ikke hadde undervisning og hele klassen tok bussen til Malaga sentrum og ga seg hen til shopping.


Malaga var en utrolig by. Det var en blanding av vakgre gågater og promenader med parker, trær og blomster og hestedrosjer, bakgater med ymse butikker og spisesteder, store gater med masse folk og trafikk, og et kjøpesenter som var klin fullt av folk og hvor det var lov å røyke innendørs. Det var dog siesta fra to til fem, og det føltes som å gå gjennom en by med masse nedlagte butikker og kafeer, for alt var plutselig stengt og skjult bak rulleporter av jern.

Men før det rakk vi innom en cupcakekafé hvor jeg kjøpte en cupcake ved et uhell (ved å peke på den og spørre på engelsk hvor mye den kostet;p), en smykkebutikk der jeg endte opp med å kjøpe et fint marmoregg, og diverse klesbutikker. Sånn er det å være eneste gutt i klassen, men jeg klager ikke, vil heller gå med klassekameratene mine og være innom noen jentesteder, enn å ikke ha noen å gå sammen med i det hele tatt ;p.

Klokka to var flokken samlet og vi dro og spiste før det var på tide å surre oss hjem. Vi hadde planlagt å ta siste bussen hjem, noe vi innså at kanskje ikke var så lurt der vi hastet gjennom smug og bakgater til vi var tilbake til møtestedet og til slutt innså at ingen av oss husket veien tilbake til bussterminalen. En av de mer spanskkyndige i klassen fikk spurt noen om veien, og vi endte mirakuløst nok opp med å rekke bussen hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar