fredag 22. juni 2012

Så var det de nyttårsforsettene, da...


Føler jeg er flink som faktisk prøve å følge og følge opp forsettene mine.  Er bare glad jeg gjorde dem såpass "åpne" og realistiske at jeg faktisk kan følge dem opp. Hadde jeg for eksempel hatt som forsett å trene skikkelig én gang i uken ville jeg vært screwed. Men, men, nå som det er sommerferie og karakterene er inne føler jeg i alle fall at det er tid for å gå gjennom dem en gang til. Føler det blir lettere å følge dem når jeg pålegger meg selv å skrive om dem med jevne mellomrom på bloggen. Så here goes.

 




Herregud, hva skjedde her? Før på vårsemesteret følte jeg at jeg hadde rimelig god kontroll på pengene mine, nå er det som om pengene renner som sand mellom fingrene mine. Så snart jeg får noe på konto er det liksom borte igjen, selv om jeg hver gang lover meg selv at denne gangen, denne gangen skal jeg ta ansvar og ikke bruke mer enn jeg må. Men nei, med en gang jeg får penger er det rett ut og bruke dem.

Vet ikke engang hva som skjer, hvorfor det plutselig er blitt sånn. Har selvfølgelig óg hatt ekstrautgifter til forskjellige ting, men det unnskylder jo ikke akkurat jeg bruker opp de pengene jeg har fortere enn før. Det har liksom bare sklidd ut. Så her er det forbedringsrom.


 





Denne, derimot, har forbedret seg betraktelig. Har vært mye mer med folk i pauser og etter undervisning, har jobbet masse på Meio, og har vært flink til både å la meg dras med på ting, og å ta kontakt og dra folk med på ting. Føler meg mye tryggere på folk enn før, og har funnet ut hvor digg det egentlig er å møte nye mennesker! Har ikke mange folkene jeg henger med jevnt, men trives med en liten, tett venneflokk. Life is good.







Skoleprestasjonene semesteret gjennom har vel vært bedre enn i forrige semester, i hvert fall på noen områder. Har hatt et litt tøft halvår, og mye annet arbeid å ta meg av utenom studiene, så endte opp med å få ett arbeidskrav (oppgave en må skrive for å ta igjen det tapte om man er borte for mye) og ikke rekke et par frister. Eksamen tror jeg derimot gikk bedre enn forrige halvår, ikke at det skal mye til, og føler også jeg har hatt langt bedre orden og system enn i forrige halvår. Jeg fikk også innrettet meg i en kollokviegruppe under innspurten før eksamen, og har hatt utrolig lavt fravær, og begge disse tingene hjalp nok veldig på eksamensresultatet, tror jeg.







Off. Vil ikke skrive om denne. Så stort forbedringspotensiale her. Må bli flinkere til å ta tak i ting jeg vet jeg må få gjort, og følge opp forpliktelser jeg har blitt pålagt, eller som jeg har gitt meg selv. Vil ikke komme med eksempler her, men ser at dette er noe jeg må jobbe mer med.


Såh. Da var forsett-statusoppdateringen over for denne gang. Vi skriver slutten av juni måned og er halvveis gjennom året, så har heldigvis god tid på meg ennå til å "snu skuta rundt", og til å bygge videre på de av forsettene det går bra med:). Hvis du har egne forsetter du sliter med å følge opp, eller som du har glemt og begravd et sted, er det langt ifra for sent å ta dem frem igjen! Husk -- det handler ikke om å være perfekt, det handler om å forbedre seg! Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar