søndag 23. september 2012

Stress

Sitter her og jobber med et arbeidskrav jeg ikke skjønner bak og fram på... har vært en kjapp tur nedom sentrum i fine været og kjøpt lunsj (fikk skikkelig vårstemning til jeg husket at det er høst;p), og så jobbet meg gjennom et par kapitler pensum... og oppgaven, som jeg altså ikke føler jeg kan nok til å skrive, skal leveres inn i morgen. Heldigvis vet jeg at vi får ny frist om den ikke blir godkjent, men er pes likevel... sitter her og pisker meg litt fordi jeg har jobbet så lite med den i det siste.

Lyspunktet er at jeg har en god gjeng å klatre med, var i hallen nå på fredag med Ann Helen og en annen fra klassen, og kjente det var deilig å begynne å utfordre tyngdekraften igjen! Er en evighet siden jeg sist klatret på tau, og nå fikk jeg attpåtil prøvd meg på led! Utrolig digg følelse å være oppe i lufta igjen, eneste lille nedturen er at jeg fremdeles er like håpløs som før på å ta bilder, så har ingen å legge ut her, og at tauene jeg liker så godt å turne i er blitt tatt ned av uvisse grunner. Neste gang jeg er der må jeg få greie på når/om de kommer opp igjen, for om de er borte for godt kommer jeg til å savne dem sååårt:p! Må bare få spurt snart om jeg kan få henge opp trapesen min på campus et sted og, hadde vært digg å få begynt å trent luftakrobatikk på alvor igjen!

Fjøra er fremdeles verdens vakreste bygd

Leker óg med tanken om å dra med meg andre engasjerte og starte opp en undergruppe i studentersamfunnet mot overgrep, etter inspirasjonen vi fikk fra foredragsholderne våre. Hadde vært spenndende å holde foredrag og sånn, og kanskje organisert natteravn, Ta Natta Tilbake-fakkeltog og andre samfunnsnyttige prosjekter (gudene vet det er nok å ta av...), kanskje få til et samarbeid med SMIH, som sa de kunne være behjelpelige med å være rådgivere og støttespillere. Vet óg fra foredraget at det i disse dager blir åpnet senter for incestoverlevende her i Sogndal, så vi kan jo ta kontakt med dem óg. Hvis akkurat du kunne tenke deg å hjelpe oss på noen som helst måte om vi skulle komme igang med noe konkret, så bare hyl ut i kommentarfeltet;)!

Nei, nå må jeg bare få komt igang med jobbingen igjen. Tror det blir nattevåking i natt igjen, selv om jeg hver eneste gang jeg får en oppgave sverger på at neste gang, da skal jeg gjøre det skikkelig og jobbe jevnt og trutt fra dag én! Håper jeg lærer leksen min snart, men det skjer vel ikke før jeg er blitt gammel og grå :P.

2 kommentarer:

  1. Jeg liker bloggen din...

    Du skriver godt, og bloggen er en befriende blanding av "lek" og alvor =)

    Stå på =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Legger ned en del arbeid og følelser i denne bloggen, og da er det kjempegodt å høre fra folk som får noe ut av den:)! Takk igjen for tilbakemelding:)!

      Slett