tirsdag 28. februar 2012

Oppfølging av Prosjekt Ta Meg Selv i Skinnet, del II

Okei, da er en ny måned overstått. Tiden flyr, er rett og slett skummelt hvordan vi er nesten halvveis gjennom semesteret allerede. Liker dette veldig dårlig i og med at jeg digger høyskolelivet, og har en følelse av at det vil fly forbi, og at jeg så vil sitte igjen og savne det intenst. Men nå som måneden nesten er over, vil jeg lage et nytt innlegg hvor jeg følger opp nyttårsforsettene mine. Vi begynner med å sjekke det gamle innlegget, for jeg har glemt hva de var:p.
  • Bedre økonomi: nja. Hadde god oversikt, men nå har jeg ikke oppdatert tabellen over forbruket mitt på hundre år. Føler fremdeles jeg er altfor impulsiv når det gjelder bruk av penger, går veldig mye på småting som iskaffe. Men føler også jeg er blitt mye flinkere til å kjøpe inn langsiktig, istedenfor å bare kjøpe inn fra dag til dag. Sparer mye på å kjøpe inn pakker med pølser eller  istedenfor for eksempel frossenmiddager. Legger fremdeles til side penger til sparekonto:).
  • Bedre selvdisiplin og skoleprestasjoner: mja. Mye å hente her. Fremdeles flink til å vimse, komme for sent, og utsette ting unødvendig. Men har mye bedre kontroll på skolearbeidet nå, og ligger ikke like langt etter som i forrige semester. Når det blir vel kjedelig og slitsomt å sitte og pine seg selv med endeløs lesing, må jeg bare minne meg selv på at det gir en utrolig god følelse å lese ferdig pensumbøker;)!
  • Mer sosialt liv: kommer seg. Prøver å ta mer del i frivillige aktiviteter og trening og sånn, koser meg med Bar-Vakt-gjengen.
I det store og hele føler jeg at jeg kan mye bedre. Sitter her med et rotete rom, med masse nyvaskede klær jeg ikke har fått lagt sammen, og uten å ha gjort mye hjemmearbeid for gruppen min. Men føler jeg ser en liten forbedring fra dag til dag, og det er det som tells:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar