torsdag 5. januar 2012

Forsetter og sånn

©Bill Watterson

Nyttårsforsetter, ja. Planla ikke å lage meg noen nyttårsfosetter, er egentlig ikke typen, spesielt når så mange lager seg fine forsetter og ikke følger dem, og jeg skulle i hvert fall ikke poste dem her, men har gradvis ombestemt meg, og kan i det minste poste målene mine for dette halvåret/året. Evt. nyttårsforsetter kan utbroderes fra disse:
  • Bedre økonomi: begynne å holde oversikt over forbruk fra dag til dag, bruke mindre penger på ting jeg ikke trenger.
  • Bedre selvdisiplin: mindre vimsing og rot, mindre utsettelser, bedre døgnrytme, mer variert kosthold!
  • Bedre skoleprestasjoner: møte på alle forelesninger selv når jeg er trøtt og sliten, og jobbe jevnt og trutt med lesing og etterarbeid. Begynne på mappeoppgaver samme dag som vi får dem. Sitte lenger fremme i aulaen så jeg tør spørre når jeg lurer på noe.
  • Mer sosialt liv: bli med på ting og dra folk med på ting oftere. Jobbe mer i grupper/kollokvier utenfor skoletid istedenfor å sitte alene, i alle fall deler av tiden.

 Prosjekt orden og system.
Eget bilde.

Ta meg selv i skinnet, med andre ord! ;)

Tenker å poste "oppfølgingsposter" på slutten av året og se hvordan alt gikk:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar