søndag 5. februar 2012

Tilbake fra Gokk, og vakt på Meieriet

Har en stakkars venn som er operert og må holde sengen og bare kan spise is.
Det er da en god venn viser solidaritet ved selv å ligge i sengen og spise is :3.
Så her ligger jeg og tenker på dagene som har vært.

Er tilbake fra Tutlestad hvor vi intervjuet profesjonsutøverne ved verdens sikkert minste NAV kontor, med fem superhyggelige ansatte. Vi gjorde dette i ledd av "prosjektpraksis", som gikk ut på at alle sosionomstudentene skulle ut til forskjellige relevante yrkessteder og sette seg inn i hvordan de fungerte, så skal vi holde foredrag for hverandre på slutten av prosjektet. Ble litt skuffet da vi fikk høre at vi bare skulle besøke et NAV-kontor, som attpåtil lå bortenfor Indre Gokk, og at vi måtte betale reisen til og fra selv, men nå er jeg faktisk glad vi fikk akkurat NAV, og akkurat i denne kommunen. Fikk et mer nyansert syn på NAV og hva de driver med, og også hvor stort NAV egentlig er. Visste du for eksempel at NAV helt alene forvalter en tredjedel av det norske statsbudsjettet? Eller at de behandler 2,8 millioner klienter årlig? Helt sykt, ikke rart de har "barnesykdommer" de må jobbe seg gjennom. Gikk fra å ha et ganske unyansert syn på hele etaten til å leke alvorlig med tanken om å søke praksisplass der, og det sier jo litt:).

Så de siste dagene har vi jobbet med en oppgave vi skal levere om besøket vårt, og så skal vi jobbe enda mer med fremføringen vi skal ha for klassen. Fikk et lite avbrudd igår, da var jeg frivillig vakt på Meieriet (studenthuset) fra 22 til 2. Digger vaktjobben, jeg liker å føle jeg gjør en forskjell for folk og det føles godt å passe på at andre er trygge. Siden "alle" bloggere driver og legger med bilde av seg selv i alle innleggene sine, kan jeg for en gangs skyld kanskje poste et jeg og. Ikke for det, virker som det er en naturlov når det angår meg mot å se fin ut på bilder (eller at bildekvaliteten blir bra -- det er alltid minst én av delene), men hvis det er det folk vil ha:

Ut å gjøre gatene utrygge!
Eget bilde

Fatter ikke hva det går av folk, hadde foretrukket å ikke poste det der. Men nå bør jeg i det minste få 60 treff, 12 kommentarer og en ponni. Men vet iallefall at jeg har vært med på å passe på så alt gikk bra for alle :) !


Eller ei.

Men da var det vel egentlig bare å prøve å skrive litt på oppgaven så jeg har noe å levere til gruppen min i morgen. "Helg" er ikke noe for oss høyskolestudenter.

Stay safe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar