søndag 13. november 2011

Tilbake på scenen


Tenkte jeg ville skrive et innlegg om hva jeg driver med på scenefronten for tiden. Etter at jeg begynte på HISF har jeg vært med i studentenes lille revy- og teatergruppe. Jeg sier "lille" fordi vi på det minste har vært bare tre personer, noe forestillingen som kommer nå bærer preg av. Ikke misforstå, det er en søt og morsom liten forestilling, men vi måtte kutte en del roller og ideer som hadde blitt veldig bra om vi hadde fått hatt dem med. Vi ligger og på etterskudd med en del ting, som lys og kostymer, og overganger fungerer ikke helt ennå -- knapt en uke unna forestillingen vi skal ha den 20. Håper inderlig at dette vil gå bra, og at det blir en koselig og underholdende aften for de som velger å møte opp:).

Forertillingen er et samarbeid mellom oss og dans og kor-gruppene. Det er veldig annerledes å drive med revy/teater enn nysirkus, i og med at fokus er på replikker og kroppspråk, og ikke fysiske kunster som akrobatikk, linedans eller sjonglering. Har bortimot null erfaring med det å stå på scenen og levere replikker, så føler ikke at jeg har gjort verdens mest fantastiske jobb så langt. Likte bedre å gå folken med fysisk trening og alskens kunster, og tror faktisk yndlingsdelen min av showet vårt er innslagene til dansegruppen ;) .

Men nå som det nærmer seg og ting faller på plass tror jeg det blir et bra show, har blitt mye latter fra de som har sett på så langt, så vi vet at sketsjene (som er vår del av showet og som fungerer som den "røde tråden" som driver handlingen fremover) fungerer. Danserne føler jeg har vært dyktige siden første gang jeg så dem, og koret begynner også å få dreisen på ting. Jeg sliter med én av delene i showet som jeg er med i, men det er strengt tatt bare én scene, og skal nok være løst før forestilling:).

Ellers skal Revy og Teater ha ny revy under VEKA nå i februar, og hvis jeg ikke hopper av etter denne forestillingen, vil jeg få gjøre et trapesnummer, og kanskje undervise andre i tøy eller rep! Hadde egentlig bestemt meg for at revy og teater var for slitsomt og for mye arbeid, og revy er egentlig ikke min greie i første omgang, men vurderer å henge med likevel hvis det betyr at jeg får drive med sirkusgreier likevel ;) . Hadde vært utrollig kult å fått opptre igjen, og holde kurs for de som vil komme. Kanskje, kanskje... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar