mandag 21. april 2014

Siste innspurt

Om knappe to timer sitter jeg på nattbussen til Trondheim. Så blir det å slappe av med laptopen til vi er fremme i Trondhjem i syv-tiden, og så gjenstår tre timer med tog inn i ingensteds. Gleder meg faktisk litt til turen, syns det er koselig å kjøre buss, eneste problemet er at jeg aldri klarer å sovne når jeg sitter i et sete, så kommer til å være dødtrøtt i morgen formiddag når jeg er hjemme på skolen. Glad undervisningen ikke begynner før på tirsdag;).

Blir nok noen gode, rolige uker, bortsett fra linjestyrt dag på lørdag, hvor vi skal ha kvadriljeoppvisning og sprangstevne for resten av skolen. Er skikkelig nervøs for sprangstevnet, i og med at vi får vite løypa vi skal ri først samme dag, og jeg er håpløs på å lære meg ting utenat «på sparket». Følte meg mye tryggere når vi hadde dressurprogram med bare resten av klassen, og håper jeg ikke ender opp med å gjøre masse feil foran alle på skolen. Får krysse fingerene og håpe på det beste.

Generelt tenker jeg å gjøre siste del av året til et skippertak. Gå på skolen hver dag, være så sosial jeg bare kan, og ta initiativ til å finne på ting utenfor undervisningen:). Vaktmesteren vår sier at folk gjerne blir ekstra sosiale og skole-engasjerte nå i april og mai, og det tror jeg på. Det er ingenting igjen av folkehøyskoleåret, og så blir «storfamilien» spredt for all vidder.

 Nei, får ta meg en kopp kaffe og så gå over pakkingen, så jeg er sikker på at jeg har fått med meg alt! Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar