onsdag 16. april 2014

Påske...

Da har jeg fått studielån, noe som betyr at jeg fikk betalt regninger så kontosaldoen falt til null igjen, delvis på grunn av den rådyre skolegenseren jeg var dum nok til å bestille fra University. Kjempegøy, spesielt i og med at lillebror hadde bursdag nylig og jeg må låne penger av foreldrene mine for å få råd til presang når han nå kommer hjem igjen.

Dagene går med på å gjøre ingenting, noe som er passe kjedelig og frustrerende, men også innerst inne egentlig helt greit siden jeg fremdeles har halsbetennelse og bare så vidt begynner å få igjen stemmen. Er òg gjenforent med hunden, og merker at det lille dyret egentlig er et fint avbrekk fra hestene. Det er litt godt å være med et dyr du kan leke med uten å måtte ha på hjelm;p!

Gleder meg til å bli gjenforent med folkenfolkene og hestene på gården, men på samme tid gleder jeg meg òg til skoleåret er over. Namdals er ikke en dårlig skole, men føler virkelig at jeg vil videre med livet. I tillegg har skoleåret vært preget av at folk har sittet på rommene sine og isolert seg heller enn å for eksempel trekke ned i peisstua på fritiden, som vi gjorde på Fjordane, og det er så mange respektløse mennesker her at det er sykt. Folk som gjør hva de vil, mot hvem de vil, og ikke tar nei for et nei, så mange rasister at du får lyst til å slå, og folk som "slenger med leppa" og dømmer andre nord og ned fordi de ikke klarer å å se lenger enn til sin egen nesetipp. Følte vi hadde et mye bedre miljø på Fjordane i 10-11.

Mener absolutt ikke dette som kritikk mot selve folkehøyskolen, for det er langt mer sannsynlig at jeg bare har vært uheldig med årskullet mitt, og det skal sies at det er mange fantastisk flotte, snille, gode folk som går her også, det er et fåtall (med god margin) som ikke klarer å oppføre seg ;). Men alt i alt er det bare en "rar" stemning her, som en klassekamerat av meg sa, og har uansett som sagt lyst til å bare "gå videre" og komme meg ut i arbeidslivet. Etter et helt år som fattig folkehøyskoleelev (på en rimelig dyr folkehøyskole, attpåtil), skal det bli deilig å tjene sine egne penger og få begynt å betalt ned på studielånet.

Har nå også fått lillebroren (en av dem) hjem, så blir vel å finne på noe med ham etter hvert òg, så skjer det i hvert fall noe :).

Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar