lørdag 28. desember 2013

A Game of Thrones

Dette har vært en fin jul. Har hatt blandede følelser for juleti'a, men alt i alt har det gått bra. Sitter just nu og ser og hører på Nordlandsbanen minutt for minutt og en kar som mimrer om skiturer da han var liten, mens toget baner seg frem mellom Stjørdal og Steinkjer. Har to brødre som er hjemme for jula, og venner som kommer innom titt og ofte, men føler for å være litt asosial akkurat idag. Kjenner fremdeles at jeg savner Grong, men er glad for at jula ikke ble så ille som jeg var redd for.

Dagene opp til julaften gikk så som så, julaften gikk fint, og dagene etter har bare vært rolige og stille. Så har jeg fått nytt brettspill til jul, så det har vært et par slag Game of Thrones med hurven. Har hatt det utrolig gøy med dette spillet, selv om vi er i nybegynnerfasen alle sammen, det er et spill som ikke bare utfrordrer deg både til å tenke strategisk, men også til å forhandle effektivt og lese medspillerne og forutsi hva de kommer til å gjøre, litt som når du spiller poker eller Diplomacy. Alt i alt et utrolig digg spill, selv om vi er litt i nybegynnerstadiet alle sammen og jeg kjenner at jeg kanskje ikke helt har konsentrasjon nok til et spill hvor du må holde oversikt over så mange ting på én gang;).






Kjenner uansett at jeg gleder meg veldig til Grong og  folkehøgskolen. Selv om jeg har hatt en fin jul, så merker jeg at jeg har omtrent ingen venner i Bergen, veldig mye fortid og mest sannsynlig ingen fremtid. Så selv om jeg for så vidt har hatt det okei, kjenner jeg også at jeg kunne vært bedre. Kunne tatt bedre vare på meg selv, har ikke vært ute av huset på ganske mange dager, og kjenner at det blir deilig å komme hjem. De oppe sitter og ser på en film (Gravity) som er kjempesepennende og kan anbefales, men jeg orker ikke så veldig mye drama nå, så trakk ned igjen til rommet. Får gjøre nye forsøk på å være sosial igjen i morgen ;).


 

Ha en god romjul og godt nyttår!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar