onsdag 16. januar 2013

Første uke

Da var Øyvind offisielt blitt NAV-byråkrat -- iallefall for et halvår ;). Det har vært en spennende uke, og jeg har siste dag i morgen og lesedag fredag. Har hatt opplæring de første dagene i uka, og så smått begynt å praktisere nå i dag -- tok to telefoner, var med og tok notater på en klientsamtale, og skrev journalinnlegg (som alltid kan bli utilsiktet morsomt om man ikke helt følger med på hva man skriver! :)). Ellers har det gått mest i å hente post, lære seg telefon- og datasystemer, bli kjent med folk, og komme inn i rutiner.



Er blitt innkvartert i en rimelig slitt kommunal turnuslege-leilighet, veldig rar følelse etter å ha delt alt med mange andre i halvannet år, men godt å ha friheten som følger med å bo alene (kan blant annet rote litt mer enn hva som er akseptabelt når en bor med andre;P!). Merker fortsatt at jeg savner englebarna (klassen min) litt, men det avtar nok når jeg blir mer kjent med stedet og stifter nye vennskap her, og kan jo også holde kontakten med "mine" via Facebook;).


Er glad jeg er havnet på et så lite kontor som jeg har, vi har et godt miljø, tid til å konferere med hverandre og ikke altfor mange klienter. Kan som sagt ikke skrive noe om hva konkret jeg jobber med her, men det er kjempespennende, ikke minst det å få se NAV fra "innsiden" -- kjenner jeg blir litt sur på all den negative medieomtalen vi får, når vi også gjør så utrolig mye bra som aldri kommer ut i media. Er så mange så mange der ute som ikke aner hvor mange som hver eneste dag rundt om i Norge jobber hardt, viser at de bryr seg, og regelrett redder menneskeliv på alle landets NAV-kontorer. Husk óg at vi er bundet av regelverk, og at vi ikke kan gjøre umulige ting (det har vi sirkusartister til).

Vil ikke feie under teppet at NAV har forbedringspotensiale, men hater når folk svartmaler når vi og gjør så mye bra. Så har en oppfordring til alle dere som har fått hjelp av NAV og er fornøyde -- la folk få vite det! Jeg personlig fikk hjelp fra NAV for noen år siden og er storfornøyd med hjelpen jeg fikk, og prøver å være en "motvekt" til all den negative omtalen. Det hadde vært ufattelig fint om andre gjorde det samme. Så skal vi på vår side jobbe med å bli enda bedre;)!

Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar