tirsdag 27. november 2012

Jul, farlig nær

Når nettene blir lange og eksamen setter inn...

Fossestrykene fra balkongen til nybygget
 
Nå er det plutselig bare halvannen uke igjen til første eksamen. Synes de jeg kjenner fra økonomi, idrett, juss og andre linjer har eksamener i ett sett, men vi englebarna må visst ha våre 30 studiepoeng med stoff skvist inn i én enkelt eksamen, uten at de høye herrer noen gang har forklart oss hvorfor. Håper det blir en endring på dette i fremtiden, for det fører til vanvittig mye stress og gjør også for den saks skyld at vi ikke virkelig får vist hva vi kan, siden de seks spørsmålene vi blir stilt (hvorav bare fire må besvares) jo bare kan dekke en liten del av pensumet vårt.

Kjenner jeg har en ekkel følelse for denne eksamenen, selv om lærerne har sagt at den har en veldig lav strykprosent, for har fått lest ytterst lite dette semesteret og har fremdeles ett eller to utestående arbeidskrav, som må leveres og godkjennes før jeg kan bli meldt opp til eksamen. Mao må jeg få dem innvilget, unnagjort og innlevert innen bare noen få dager. Håper det går bra.

Så blir det å bestemme seg for om jeg skal gå ut i permisjon, men nå som jeg har tenkt over det blir det nok til at jeg drar til Fjaler og tar praksisperioden som planlagt, læreren vår sa til meg i dag at de gledet seg til jeg kom, og at hun visste av erfaring at det var en god gjeng som jobbet der, og at jeg kom til å få god oppfølging. Fjaler er óg et lite og intimt sted, så kommer ikke til å drukne i klienter -- satser heller på å bli godt kjent med de jeg treffer, så jeg får gitt dem god hjelp og opparbeidet gode relasjoner.

Nå må jeg bare få unnagjort arbeidskravende og kommet skikkelig inn i eksamenstresset student-modus på lesingen, så kan jeg ikke gjøre annet enn å krysse fingere for at dette skal gå bra. Noe jeg håper at det gjør, for får ikke gå ut i praksis med mindre dette emnet er bestått:/. Får stikke på revyøving så lenge, og stikke over veien og finne meg et grupperom etterpå.
Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar