mandag 26. desember 2011

Romjul

Da var det faktisk romjul. Lurte da jeg begynte å skrive dette på hvorfor det het romjul, så slo opp på Wikien:
Tradisjonelt var romjula imidlertid perioden mellom helligdagene i jula og trettendedagen (Hellig tre kongers dag 6. januar). Ordet romhelg kommer fra det norrøne rúmheilagr som betyr «som ikke trenger å holdes strengt hellig».
Så vet vi det:).

Anyways, har hatt en fin jul med godt selskap og fine presanger. Fikk Settlers of Catan i julepresang, og har drevet og spilt det noen ganger de siste dagene, har vært interessert i å prøve det før, men aldri kommet så langt som til å kjøpe det, og da er det jo koselig at andre forbarmer seg over deg så du får satt deg ned og spilt det :3

Eget bilde.
  
Ser litt tørt og "komplisert" ut, men er kjempegøy når du kommer inn i det :) . Er nesten litt som å spille en slags blanding av Monopol og Risk. Fikk også Heavy Rain til PS3, som jeg har siklet etter i evigheter. Skal bli digg å få prøvd det ut, er en slags "interaktiv film" der du ser en historie og kan velge hendelsesforløp på visse punkter i handlingen, istedenfor å styre hovedpersonen direkte gjennom hele spillet. Fikk også Hodejegerne på DVD av Nesbø, har faktisk ikke fått sett den. Så nå blir det å stjele et ledig øyeblikk der lillebror ikke sitter og utforsker norgesimulatoren han fikk til jul (Skyrim), så får jeg sett film og spilt et nytt spill;).

Driver og å prøver å få funnet frem bøkene og lest pensum til Individuelt sosialt arbeid, men har ikke kommer så langt enda. Men håper jeg får lest meg gjennom pensum i én bok i det minste, hadde vært ufattelig deilig å nå et delemne og ha lest og satt meg inn i alt på forhånd så jeg kan fokusere helt og holdent på feks. oppgaveskriving;).

Såh, det var vel det? Skulle egentlig ikke lage et sånt "se hva jeg fikk til jul"-innlegg, men sånn ble det nå:p. Avslutter likevel med dette fine CBS-klippet om at julen for mange handler om andre ting enn festing og materielle goder. Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar