mandag 7. oktober 2013

Mordere, pyromane og regnværsdager

Er blitt skummelt å gå fra punkt A til punkt B på skolen for tiden! Alle vi elevene er blitt innmlemmet i et slags rollespill som på godt norsk heter «Assassin», som rett og slett går ut på at alle har en person som er ute etter dem, og en de skal «ta av dage» selv. Du «dreper» målet ditt ved å ta i vedkommende og fortelle ham at han er død, men haken er at du bare kan gjøre det i enerom, fordi attentatmannen selv «dør» istedenfor offeret om noen blir vitne til «mordforsøket».

Spillet har medført at jeg ikke kan gå og henge opp tøy i vaskekjelleren uten 10 minutters planlegging, at jeg noen ganger sniker meg ut branntrappen når jeg skal ut av internatbygget, og at elevene beveger seg utendørs i grupper istedenfor å gå alene. Blir spesielt interessant å skulle være i stallen igjen i morgen, for da må vi være alene og dermed veldig sårbare store deler av tiden. Håper personen som skal «drepe» meg ikke går i klassen min;)!

Tenker en heldig bieffekt av leken er at gutta får erfare hvordan mange jenter faktisk har det hele tiden -- å ikke tørre å gå visse steder alene, og alltid å måtte kikke seg over skulderen og være årvåken når en er ute. Kanskje det får noen til å tenke ;)?

Ellers går det litt opp og ned -- det er fantastisk å gå folkehøyskole igjen og endelig kunne drive med hest (innimellom tar jeg meg faktisk i å føle at jeg har blitt gladere i hest enn i hund!), men har noen tunge stunder òg, hvor jeg omtrent bare vil låse døra bak meg og bli liggende i senga... i dag var i tillegg en litt rar dag, i og med at rektor under morgensamlingen med en veldig alvorlig mine fortalte oss at noe hadde skjedd i løpet av siste festkvelden, at all undervisning var avlyst, at politi og media var involvert, og at vi måtte holde oss på og rundt internatene. Trodde minst at noen hadde blitt utsatt for et overgrep eller noe, men senket skuldrene en del hadd da det viste seg at det «bare» var en gjeng fra folken som hadde funnet ut at de skulle sette på et doanlegg på en rasteplass i fylla. Dette skjedde selvfølgelig akkurat samme dag som en eller annen slags alternativ dame skulle komme og vise oss kunstene sine på en hest i stallen, noe vi selvfølgelig gikk glipp av, og bare for å muntre oss enda mer opp har regnet sildret i stort sett hele dag. Ble i alle fall i bedre humør da jeg fikk feira bursdagen min med muffins med klassen i peisstua :3 .

Så nå er det bare å «chille» ut kvelden, har gjort unna valgfag matlaging og håper det skjer mye spennende fremover som jeg kan skrive om;)! Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar