onsdag 11. mai 2011

Til Sirkusmannsland!

Til Sirkusmannsland!
Plakaten til forestillingen vår,
håndtegnet av Kine Marie ("Kim") i klassen min.

Da var premieren på forestillingen vår overstått, var utrolig utmattet etterpå, men nå som jeg har fått kommet meg igjen føler jeg at det gikk veldig bra! Kan ikke skrive så mye, for skolen stenger om mindre enn ti minutter, men i korte trekk føler jeg vi har et veldig godt show, og vi har så langt fått veldig gode tilbakemeldinger. Det er så jeg synes det er veldig synd at vi bare skal holde forestillingen to ganger, synes (i all beskjedenhet!) at den er veldig, veldig fin og at det er veldig gøy å holde den, selv om vi er kjempeslitne og jeg tror jeg har gått i kostymet mitt mer enn i hverdagsklærne mine de siste dagene. Begynner å føle meg mer som karakteren min enn som meg, men det er vel normalt når du har jobbet så mye med en bestemt rolle.

 Martes klovnenummer
Foto: Anne-Lise Dragåsøien Reiten
Brukte med tillatelse

Forestillingen gikk i det store og hele veldig greit, var én relativt liten glipp jeg angrer veldig på, men er fornøyd med meg selv og skal gjøre en enda bedre jobb på lørdag! Både jeg og andre i klassen følte vi fikk ganske lite applaus, men læreren min forklarte at det er vanlig under nysirkusforestillinger, siden vi har glidende overganger mellom numrene og publikum ikke er vant til forestillinger hvor artistene bare går fra nummer til nummer uten å f.eks. bukke før de går ut. Når jeg tenker etter var det sånn når vi hadde åpningsnummeret vårt på UKM óg -- på slutten av nummeret vårt gikk vi av scenen, musikken fadet ut og nummeret var over, men ingen begynte å klappe før vi gikk på igjen og bukket (da fikk vi til gjengjeld rungende applaus).

Siws trapesnummer
Foto: Anne-Lise Dragåsøien Reiten

Håper og tror de fleste som så forestillingen likte den, det er et kjempeviktig prosjekt for alle i klassen og vi har jobbet beinhardt for å få det til! Er veldig glad for at alle i klassen unttatt én kunne stille, var et par-tre til det så litt stygt ut for (f.eks. en med skadet fot som humpet rundt på krykker inntil for noen dager siden og endte opp med å ha trapesnummeret sitt med ene foten i støttebandasje under ballettskoen).

Da stenger skolen, skal kanskje skrive mer i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar