tirsdag 5. april 2011

"It's taking me higher, higher, higher off the ground"

Sitter og jobber med et lite trapesnummer på 2-3 minutter som jeg skal vise for resten av skolen på morgensamlingen imorgen. På hver morgensamling skal nemlig elevene presentere noe for resten av skolen - en filmsnutt de har laget, en sketsj, et dikt eller en kort tale om noe som betyr noe for dem. Størsteparten av året er det de ni internatpaviljongene som står for disse presentasjonene etter tur, men de forskjellige klassene har også fått ansvar for å lage morgensamlinger én uke hver. Denne uken er det min paviljong, åtteren, som står for tur, og jeg har påtatt meg å ha et trapesnummer nå på onsdag. Driver og koreograferer et lite opplegg til Taio Cruz' "Higher", som jeg syns passer godt til et luftakrobatikknummer hvor jeg går stadig høyere opp i trapesen. Håper det blir bra, må jobbe mer med det for å få inn rutinen og gjøre figurene og overgangene mindre vinglete.

Ellers driver vi fremdeles med arbeid for "eksamensforestillingen" vår. I dag har vi omtrent gjort oss ferdige med å rigge lyskastere, og alle vi elevene har blitt kalt inn i aulaen etter tur for å få lyset tilpasset solonumrene våre. Og så er jeg og tre andre med i PR-gruppen, så vi har hatt møte i dag og planlagt forskjellige ting. Prosjektene våre går ut på å lage plakater og flygeblader som vi skal spre rundt om i bygda, og vi lager også et programhefte som vi skal dele ut til publikum når de kommer inn i salen. Jeg har også solonummeret mitt å jobbe med, i tillegg til generell trening til opptaksprøven til Akademiet for Utæmmet Kreativitet (AFUK) og Circomedia i henholdsvis København og Bristol. Dagene har vært "mildere" nå som vi ikke har hatt gjennomganger av forestillingen, bare lysrigging, egentrening og valgfag, men nå som vi ser ut til å ha lysene forholdsvis klare, blir det nok fullt kjør igjen fra i morgen. Har fremdeles mye arbeid igjen med lyd, rekvisitter og kostyme til mitt eget solonummer. Audacity på PCen min har slått seg vrang og nekter å samarbeide, så jeg må nok få noen andre til å ta over jobben med å mikse sammen lydeffekter og musikkspor. Det er også blitt gjort noen endringer til nummeret mitt, så nå vet jeg ikke engang hvilken musikk jeg egentlig bør bruke.

Skummelt at det bare er halvannen uke igjen til påskeferien, føler klokka tikker som en gal. Hver dag går så altfor fort, og det betyr at ukene gjør det samme, og snart skal gruppen splittes for alltid, akkurat nå som vi er blitt "gode" og driver og har det kjempegøy med forskjellige oppdrag. Skulle veldig sterkt ønske at det var en andreårslinje for sirkus på skolen, som det er med hest, men det er visstnok problemer med å finne lærere. Siri-Li er visstnok den første som er blitt her i mer enn ett år. Minner meg om Defense Against The Dark Arts-lærerstillingen på Hogwarts i Harry Potter... kanskje en heks har kastet en forbannelse over sirkuslærerstillingen på Fjordane FHS. Hva vet jeg. Er i hvert fall ikke kjekt å tenke på at jeg til høsten må starte helt på nytt i et annet land med en gruppe fremmede folk med forskjellige erfaringsnivåer. Håper jeg kommer inn på AFUK med en eller to kjære fra klassen.

Må runde av her, dels fordi dette innlegget også ble altfor langt, men også fordi jeg må få tingene mine ut fra sirkusrommet før valgfag pole tar over rommet en time. Take care.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar