tirsdag 23. september 2014

Travhest og shettis

Denne gangen tok jeg meg litt bedre tid på vei til Stall Henne, og fikk tatt en del bilder på veien. Sykler den gamle skoleveien min, så er det gjennom noen nabolag, langs et vann, og så inn på en bratt vei oppover i "Hestedalen". Det er vakkert når sola skinner, eller tidlig på morgenen når den henger lavt over åsene. En mil er langt på sykkel, særlig med en del motbakker, men det er like fullt en fin tur.





Vel fremme fikk jeg ri en stor brun som lød navnet Ådnes Gro og hadde vunnet sølv i Nordisk, og hun skulle vise seg å være full av krutt fra første stund. Skjønte veldig fort at dette kom til å bli noe annet enn skolehestene på hestelinja, og hadde nok med å holde meg i salen og holde kontroll på dyret på ridebanen.

Det ble en kort, men hektisk ridetime, men jeg kjente faktisk jeg lærte en god del på den korte tiden, og det var utrolig gøy og utfordrende å prøve en så "heftig" hest. Fikk òg virkelig utfordret en uvane jeg har, nemlig å klemme rundt hesten med beina hvis jeg kjenner jeg ikke har god balanse. For dere som ikke er ryttere, så er det sånn du fortelle hesten at den skal gå fortere, så jah, ikke akkurat en så veldig heldig vane å ha når du føler hesten går for fort ;), og merket den veldig, veldig godt da jeg satt på en travhest full av krutt, istedenfor en skole-islandshest.

Stall Henne er en fantastisk stall, men de som er der holder høyt nivå, og de fleste hestene er egentlig over mitt ferdighetsnivå, så jeg vet ikke hvor ofte jeg kommer til å være der fremover. Heldigvis ble jeg fortalt av hun som har Admiral at det også finnes en gård i nærheten hvor de driver med islandshester,

Fikk prøvesitte en søt liten shettis før dagen var omme :p, og jeg satte meg på metallhesten min og syklet hjem.


2 kommentarer:

  1. Så bra du følte du lærte noe og så bra det og var en går i nærheten med islandshester. Jeg har ikke peiling på hest, men synes det er noe magisk ved dem :) Håper du finner ut av hvor du vil være om det er der du har vært nå eller den andre plassen og at det blir gode opplevelser :)

    Nydelige bilder av nydelig natur, det hjelper på i bakker når man er sliten :)

    SvarSlett