mandag 24. mars 2014

Lett C på troll

Da har man vært gjennom sitt første dressurstevne, klasse Lett C for dere hestefolk der ute! Fikk rundt 40%, noe som igjen betyr at rittet ikke ble godkjent, fordi "ståkarakter" er 50%. Var ikke den eneste i klassen som "strøk", og stevnet var utrolig gøy og jeg har lyst til å prøve det igjen, men er lettere irritert på meg selv vet jeg kan så mye bedre. Har gått ettårig sirkuslinje og kan trygt si jeg er vant til endeløse gjennomkjøringer, så jeg vet at om jeg hadde satt av flere timer til øving ville jeg gjort det mye bedre, men var jeg så sliten uka som var at jeg rett og slett ikke orket piske meg ned i gymsalen. Var blant annet i Namsos, noe som innebar at jeg var borte fra skolen fra åtte om morgenen til syv om kvelden, og måtte rett på valgfag da jeg kom inn døren, så drev og skjøv forberedelsene frem i tid, og merket kvelden før at ting ikke satt som de skulle. Bestemte meg for å ikke ta det så alvorlig og fokusere på å huske løypa og nyte opplevelsen.

Dagen da jeg skulle miste status som dressurjomfru begynte bra, da Jotuntrollet hadde daffedag og ikke engang ville inn, og prøvde å løpe bort når jeg kom med grima. Så skulle vi varme opp, og den berømte Jørum-vinden var selvfølgelig ekstra sterk denne dagen og ga så god gjenlyd inne i ridehallen at den ene av hestene ble så redd at den bare måtte leies ut igjen og erstattes med en annen hest, som igjen måtte leies ut igjen fordi rytter hadde blitt stressa av den første, og dette smittet over på hesten. Ferdig oppvarma ble det å stå utenfor i iskulde, snøfokk og bitende vind til det var min tur (jeg var heldigvis nummer to), og så bar det inn på banen for å kjøre programmet. Husket hele ruten uten problem, men føler jeg gjorde tusen unødvendige småfeil, så var litt småsur på meg selv etterpå. Men, men. Siden dressurdelen tok så lang tid pga uforutsette omstendigheter ble sprangdelen flyttet til en annen dag, så får satse på å reise kjerringa da ;). Imens belønner jeg meg selv med en bøtte jordbæris :3 .

Ellers har vi ikke undervisning de kommende dagene, da vi er i full gang med forberedelser til toukers Europa-tur, noe som betyr at all skoletid går til info om turen og stedene vi skal til, og "vårrengjøring" av skolen. Kjenner jeg er langt mer klar for påskeferie enn tur, men tror det skal bli deilig og, vi får krysse fingrene.

Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar