søndag 9. februar 2014

Tiden fortsetter å fly

Er et par ting utenom det vanlige som er skjedd siden vi kom hjem igjen fra Spania. Vi har hatt kakepyntekonkurranse, hvor jeg og to andre fra vårt internat (deler av internatet var riktignok bortreist) lagde kakao-bløtkake med seigmenn, sjokoladekjeks og revet sjokolade, og det var både kjempekoselig og gøy selv om vi ikke vant, og jeg skal deff lage bløtkake igjen når jeg får penger:). Vi har hatt "sansedag" hvor vi hørte på musikk og malte bilder og mønstre basert på inntrykkene vi fikk, så, smakte og luktet på ting og prøvde å finne ut hva de var for noe, og bygget ting av pappkasser.

Kaken vår vant ikke D:

Det har også skjedd uvanlige ting på stallfronten, der har vi hatt gymkhana-time, som gikk ut på at vi delte oss i to lag og kappet om å komme først gjennom en løype hvor vi blant annet måtte ri i sikk-sakk rundt stenger, og løpe rundt i ring om en kjegle fem ganger for så å prøve å kaste børster i et bildekk før vi hoppet opp på hesten igjen og galloperte i mål.

I vår serie "menneskene gjør ubegripelige ting" 
har vi nå kommet til gymkhana.

I går hadde vi også festkveld arrangert av ny giv-klassen, som består av unge som går folkehøyskole for å bygge opp motivasjon for å begynne/fortsette på VGS, så vi fløy rundt og spilte kortspill, danset, kidnappet hverandre og stjal ting fra hverandre hele kvelden. Og sånn går no' dagan.

Vi fikk i oppdrag å lage skulptur av pappkasser,
og en annen gruppe skapte en skolekamerat om til
Super Jumbojet 5000. 

Vi står for Bjørndalen, som vant sitt første OL-gull :3

Er ellers helt sykt hvordan tiden flyr. Plutselig var enda en uke gått, og én av lærerne på hest i fokus sa for et par dager siden at det bare er ni undervisningsuker igjen av skoleåret. Da semesteret begynte meldte jeg meg som kjent på valgfag alpint, som skulle vare til uke åtte. Det virket som en hel evighet der jeg satt i januar og hadde hele halvåret foran meg. Men nå er det plutselig uke åtte, og neste gang valgfag alpint er i slalåmbakken blir siste gang vi er i slalåmbakken før valgfaget går ut. Tiden flyr. Jeg prøver å gjøre det meste ut av dagene og nyter folkehøyskoleoppholdet mens jeg kan.

Stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar