onsdag 6. juni 2012

Nesten i mål

Når jeg sitter og skriver dette er det bare tre dager igjen til jeg har fullført mitt første år med høyskole. Har hoppet på en uformell kollokvie på fem og vi har brukt uken som har gått på å sammenfatte 30 studiepoeng (sikkert typ to tusen sider) med pensum til et kompendium på 67 sider, som vi har to dager på oss på å sette oss inn i. Eep.

Merker dette var langt tøffere enn forrige semesters eksamen. For det første er dette et større emne, og for det andre dekker eksamen hele semesteret samlet, ulikt forrige som var delt inn i to deler på 10 og 20 studiepoeng. Forrige semester hadde vi også flere tidligere eksamensoppgaver å gå gjennom som vi lærte veldig mye av, mens dette semesteret gjorde vi det på måten lærerne anbefalte for oss og gikk gjennom læremålene i studieplanen, for så å lete gjennom pensum og andre bøker og nettsider etter stoff som dekket kravene.

Eget bilde

Det har vært noen utrolig tøffe dager, og i dag bestemte vi oss for å ta en tidlig kveld etter å ha skrevet ut kompendiet til alle, så vi var på Kulturhuset bare fra 9-19:30 (de andre dagene har vi sittet til over halv elleve om kvelden). Har vært en tøff dag, og tror dagens høydepunkt var da vi var ferdige og jeg skulle inn på datalabben, og der lå den superkosete bulldogen som et studentpar tar med seg til skolen iblant! Var kjempegodt og sårt tiltrengt å ha noen med pels å kose med idag etter så mye kav.

Kosedyyyyr :D!
 
Et annet lyspunkt er at vi fikk utlevert skjema  for praksisplassen vår i år! Ser at jeg kan velge blant veldig mye, fra skoler til psykiatri til oppsøkende tjenester eller fengsler. Fikk utrolig lyst til å gå ut i praksis nå!

Men kjenner jeg gruegleder meg til eksamen, får bare lese som en gal og håpe på det beste. Er jo en trøst at jeg ser at jeg forstår veldig mye av pensum, da :) . Stiller meg bak uttrykket "vi kan mer enn vi tror", blir mer sikker på at jeg står på eksamen når jeg skriver dette! Er faktisk glad eksamen er på bare fire timer akkurat nå, da blir det overstått fort.

Kommer til å gå bra, dette, kanskje jeg blir spurt om noe jeg kan supergodt og får en rimelig ufortjent B? Lov å drømme! (ja, tenker positive tanker for harde livet ;p )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar