fredag 1. juni 2012

Aktiv dag

Dette blir et innholdsfylt innlegg, for dette har vært en innholdsfylt dag. Dagen begynte sært, da en svensk mann ringte fra et sted hos Söta Bror og sa jeg hadde blitt plukket ut til en vareprøve for boxershorts. Samtalen forløp omtrent således (svensk mann sin svorsk er 100% courtesy of Google Translate):

Svensk mann: Jag ringer eftersom du har valt att få en gratis prov. Du kommer att få två boxershorts ...
Øyvind (som egentlig sto i dusjen og snart bare lære å ikke ta mobilen med inn på badet): nei takk.
Svensk mann:... Och för att du betalar ingenting annat än leverans av 36 miljoner ...
Øyvind (som har 500 på konto, psykologregning på 307, legeregning på 100-200, og utgifter til mat og buss til Bergen): nei takk.
Svensk mann: ... Och så vill jag bara veta vilken storlek du använda?
Øyvind (som tenker at han for faen ikke har råd til noen utgift på 36 kroner): nei takk.
Svenske mann: Vilken storlek?
Øyvind: ...medium (FML).
Svensk mann: Great! När jag skickar ett SMS som du måste svara ja till och skulle bli något fel med det när jag kommer tillbaka till dig!
Øyvind: ha det.

Fikk en SMS fra Sverige to minutter senere, som jeg selvfølgelig ikke svarte på, så gale svenske mannen brant boxershortsindustriens beregnede fortjeneste på Projekt Öyvind ved å ringe meg en fem-seks ganger til i løpet av dagen, sammen med en annen telefonselger som ville gi meg et TalkMore-abonnement og en tredje en som jeg har glemt hva faen han ville. Jeg skulle ønske jeg var frekk nok til å bare slenge på røret når telefonselgere ringte meg. Eller at jeg turde dra denne her:

:D

Ankom Kulturhuset relativt sent, og snart kom også Ann Helen og Svein, og da var det bare å dra ned på grupperommet kollokvien vår pleier å bruke og jobbe med oppgavene våre. Ble en del tøysing og youtubefilmer og diskusjoner om andre ting og, sånn er det jo, men føler vi fikk en del gjort og, avbrutt av lufteturer og is- og milkshaketurer til Narvesen :) . Eneste minus var at den lille ulveflokken av telefonselgere gjorde at jeg måtte sette mobilen min på Frakoblet etter en stund (beklager til dem av dere som måtte ha prøvd å få tak i meg, selv om jeg ikke kan se at jeg har noen tapte anrop eller meldinger), men det blåser jeg i nå, alt i alt ble dagen så bra :) .


Uansett, i løpet av dagen avtalte jeg med Ann Helen å ta en joggetur sammen, så på slutten av dagen var det bare å stikke hjem og skifte til treningstøy, og så bar det ut på løpetur! Kan ikke beskrive hvor deilig det var å endelig løpe skikkelig igjen, kroppen trenger virkelig mosjon både for dens egen skyld og for å piffe opp psyken min :) . Løp gjennom 'fjøra og over broen, og til slutt opp en bakke hvor vi lå i planke i to og et halvt minutt før vi hvilte oss og jogget tilbake til Elvatunet. Jeg stakk inn i hiet mitt mens Anni jogget videre oppover bakken mot Stedjeåsen.

 Ruten vår! Målet mitt er 
å jogge opp til Rut!

Vel ute av dagens andre runde i dusjen (heldigvis telefonselgerfri!) oppdaget jeg at jeg ikke hadde satt noe mat til tining, og idet jeg ikke gadd å vente på at noe skulle bli tint satte jeg meg like godt på sykkelen og dro ned og brant en femtilapp på store mengder pasta, pastasaus og karbonader, som jeg lagde til på oppholdsrommet vårt i selskap av to klassekamerater som heller ikke var helt ferdige med oppgavene ennå.

Såh -- da var dagens lille bloggpause overstått, da var det bare å lage meg masse kakao og rigge meg til med oppgavearbeid til utover de sene nattetimer mens jeg hører på Shadow over Innsmouth-lydbok på Spotify. Sees :3 !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar