lørdag 21. april 2012

Dagen derpå

Da var overnattingen overstått, hadde en kjempefin kveld og natt med to venner. Rigget oss til i et grupperom og tilbrakte natten med skravling, arbeid med mappeoppgave, og kos rundt laptop med leiefilm. 

Hadde stukket ned til Kulturhuset med alt rælet mitt tidlig på kvelden i håp om å få gjort noe oppgavearbeid, men selvfølgelig falt skolenettverket ut akkurat da jeg hadde kommet godt igang, så det ble å finne frem laptopen og spille spill til de to andre kom og vi trakk inn på grupperommet (oppgaven min lå på en av skoledatamaskinene, og jeg gadd ikke begynne å skrive på et annet dokument, liksom -- eller, det er i alle fall unnskyldningen min:3).

Men så endelig kom den første av "roomiene" mine, og vi stakk inn på ett av grupperommene og rigget oss til, men ikke før vi hadde vært nede i første og fylt vannflasker og blitt forært rundstykker som hadde blitt til overs fra et lærerseminar de hadde hatt der (les: gratis kveldsmat :D ). Andremann (les: andrekvinne) kom en stund etter at vi hadde rigget oss til, og så var alt duket for "slumber party"!


Tror verden er litt glad i meg fort tiden.

Dørskilt som seg hør og bør. 
Bare å banke på!

Siden vi ikke hadde Internett ble det litt lite skolearbeid, men vi fikk nå lest og diskutert litt etikk innimellom skravlingen, latterbygene og spisingen av snop, kjeks og sørlandschips.Vi så "Winter Bone", som jeg hadde leid fordi jeg trodde det var en typisk "uskyldig" hollywood-action/spenningfilm, men det viste seg ganske fort at den var en god del dystrere og mer alvorlig enn jeg trodde på forhånd. Kanskje ikke akkurat det vi trengte nå i disse rettsak-tider, men vi overlevde da:p.

Romkameratene mine!

Hadde nå på forhånd snakket med en som hadde gått her en del år, og hun mente at det var fullt lovlig å bruke grupperommene så lenge man drev med skolearbeid, men utpå morgenkvisten dukket det nå engang opp en lærer som i rimelig klare ordelag ba oss om å pelle oss ut. Har ikke akkurat dårlig samvittighet, i og med at ryddet lydig opp så det ikke var mulig å se at vi hadde vært der (som vi uansett ville gjort), men for eventuelle andre som vil prøve seg på dette før sommeren kommer og vi studentene ikke får holde til i Kulturhuset mer, er det kanskje en idé å snike seg ut igjen før studenter og lærere kommer;).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar