tirsdag 24. mai 2011

PBS Circus

PBS Circus
Tenkte jeg skulle skrive om en dokumentarserie som jeg har falt for. Har sett en del på Frontline-dokumentarene til den amerikanske TV-produsenten PBS, og oppdaget at de har laget en doku-serie om et omreisende sirkus i USA som heter Big Apple Circus og holder til i Walden, New York. Serien går, eller har gått, på Discovery, men jeg begynte å følge med på den på nettsiden til PBS.

Maste på stakkars klassen min hele året om at vi måtte se denne i peisstuen en dag vi ikke hadde trening, men da vi endelig skulle se den og jeg gikk inn på PBS' nettside, fikk vi opp at den "ikke var tilgjengelig i vårt område". Prøvde å kjøpe den på DVD tidligere i år, og fant ut at den bare kunne bestilles i Nord-Amerika. Har prøvd å se den på PBS sin nettside flere ganger siden da, og i kveld hadde de endelig løsnet på tøylene og "sluppet" den for oss nordmenn. Anbefaler alle å begynne å se denne serien, selv om dere foretrekker nysirkus over tradisjonelt sirkus.

Se første episode, "First of May", helt gratis her:
http://www.pbs.org/opb/circus/video/episode-1-first-may/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar