torsdag 20. februar 2014

Konglympisk sølv!

Soundtrack:



Sitter her på rommet og er sliten på en god måte, og kjempefornøyd over dagene som var. Har hatt "annerledesuke", som man gjerne har på folkehøyskoler, og i Namdals FHS' tilfelle gikk uka ut på at vi hatte hatt "konglympiade" mandag til onsdag. Vi ble delt inn i grupper og bedt om gi "nasjonene" våre navn, flagg, slagord og nasjonalsang, og så var det duket for en av de morsomste "halvukene" i mitt liv. De 20 centimetrene med snø Grong var blitt lovet over helgen ble til 20 millimeter, så konglympiaden bestod for det meste av snø-løse øvelser, men hadde det utrolig gøy for det. Vi hadde et utrolig variert utvalg utfordringer å bryne oss på, med alt fra curling og aking til teatersport og hundedressur.

Hadde det utrolig gøy dels fordi jeg fikk prøvd meg på masse nye ting jeg ellers ikke ville prøvd (hadde aldri forestilt meg at curling kunne være gøy, for eksempel :p), men også fordi det "landet" mitt, Duracellistan, lå i teten hele veien og kom i mål på en solid andreplass, bare ett poeng bak Reflexistan (nasjonalsang "Trygg trafikk") som ble de stolte vinnerne av en diger vandrepokal fylt til randen av snop. Vi sto på pallen og fikk imot medaljer (kongler spraymalt med kobber-, sølv- og gullmaling) rundt halsen etter bortimot hver eneste øvelse, noe som var utrolig gøy, og jeg følte vi var en god gruppe som hadde kjempegod kommunikasjon og samarbeid generelt.


Dette var Namdals' første forsøk på å arrangere konglympiske vintersportspill, og derfor er jeg desto mer imponert over hvor fantastisk bra og gjennomført det ble, de hadde til og med et eget koselig "KOL-studio" hver kveld i peisstua med filmsnutter og intervjuer. Dagene har vært intense og slitsomme, men også utrolig gøye og givende, og er nesten så jeg skulle ønske lekene kunne fortsatt en uke til.

Får hive meg i seng og få i meg litt søvn til vi skal i stallen og treffe hestene igjen i morgen, vi heste-elevene fikk forhandlet oss frem til å tilbringe siste annerledesdagen blant hestene fordi vi trenger å øve på et innslag vi skal ha på linjestyrt dag. Så er det endelig, endelig vefortjent langhelg. Stå på:)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar