lørdag 1. februar 2014

España, dag 5 og 6: vi rir til krampen tar oss

To dager på rad med ridetimer. Kjenner jeg lærte veldig mye av spanjolene, de hadde hester som var utrolig godt trent og jeg fikk brukt ferdigheter her på en helt annen måte enn tidligere. Hestene i Spania tok ting mye lettere enn hestene her hjemme, så jeg kunne gjøre ting som å få dem til å svinge bare ved å se i den retningen jeg ville ri. Hestene jeg er vant til her i Norge må ris med mye mer tøyler, mens vi i Spania omtrent ikke skulle ha kontakt med bittet til hesten, og bare brukte kroppen til å styre hesten med. Jo flinkere vi blir til å styre hesten med kroppen og med ord og lyder, jo mindre trenger vi å bruke tøyler, så er glad jeg fikk mer erfaring i å ri på denne måten :).


Alt har gått bra hele turen, bortsett fra at én av oss først mistet lommeboka da vi var i  Malaga og så ble kastet av hesten på tur, så hun ble kjørt opp til ridesenteret for å få kommet seg opp på en hest igjen så fort som mulig. På ranchen hadde vi i tillegg til hestene også blitt kjent med et helt lite valpekull som vi brukte veldig mye av fritiden vår til å kose med.

Det var begynt å bli varmt i været, og selv om vi storkoste oss merket jeg mot slutten av uka at jeg begynte å bli klar for å dra hjem, sliten og mett på inntrykk:).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar