torsdag 5. januar 2012

Flittig student

Sitter på Kulturhuset og slapper av etter å ha jobbet med forelesningen fra igår. Hadde ikke undervisning idag, men har bestemt meg for å dra ned på Kulturhuset og jobbe og lese jevnt og trutt i hvert fall hver ukedag dette semesteret. Er utrolig godt å begynne på'n igjen, særlig med psykologi som er så utrolig interessant. Tror dette blir et veldig godt semester, både fordi vi har et mer interessant tema enn Velferdssamfunnet, og fordi vi begynner å komme inn i rutinene som gode studenter. Har og en del bøker å sette meg inn i, etter at jeg var innom studentbokhandelen idag og brukte over 2000 på bøkene vi skal ha dette semesteret:/. Tenker at jeg kjøper dem alle sammen og behandler dem pent (skal bl.a. legge bokbind på dem), og så ser hvilke jeg vil ta med meg videre og hvilke som kan selges til neste høsts førsteårsstudenter:).

 Pensum for semesteret.
Eget bilde.

På hjemmefronten har vi fått en del nye på seksjonen vår, og tyskerne som var her på utveksling har flyttet ut. Blir rart å ikke se dem igjen, eller sitte på rommet mitt og høre dem sitte på oppholdsrommet og diskutere på tysk, å tilbringe tid med dem og utveklse kultur (jeg lærte dem å drikke gløgg og ha blåbærsyltetøy på pannekaker;)) eller å komme inn på seksjonen og se nye veggdekorasjoner de har lagd (de har vært innom alt fra snøkrystaller til PacMan i forsøk på å få rottereiret vårt til å oppleves mer som et hjem enn en institusjon;)). Får håpe de nye (nordmenn og afrikanere) blir like koselige og gir meg like mange gode minner:).


Egne bilder.

Så mine mål for nærmeste fremtid ser sånn ut:
  • Rydde og organisere på rommet mitt, pynte opp og gjøre det "hjemlig".
  • Gå på forelesninger, gjøre etterarbeid og ikke havne i bakleksa!
  • Bli bedre kjent med de nye jeg bor sammen med :)
  • Begynne å trene igjen!
Trening blir vel mest sannsynlig joggeturer på egen hånd, organisert trening på treningssenter, klatring, og riding. Koster hele tusen kroner å bli medlem for et semester borte på treningssenteret, men da har du til gjengjeld veldig mye forskjellig du kan ta deg til der, og tror det blir veldig god treningsmotivasjon å vite at du har investert så mye penger i det.

Bør vel også nevne at jeg har funnet ut at de har rep borte på klatrehallen, så nå håper jeg på at det blir mye luftakrobatikk på meg i tiden fremover! Kanskje jeg skal spørre om jeg får lov å henge opp trapesen min der og fly igjen, det hadde vært knalldigg:).

Men nu er det først middagstid, og så må rommet ryddes og posten hentes inn. Så er det videre til utviklingspsykologiforelesning imorgen, før det endelig er helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar