torsdag 15. november 2012

Grunn til feiring

Plutselig fra den ene dagen til den andre gikk jeg fra å være relativt nedstemt student til å bli håpefull og glad! Det begynte med at jeg stakk på forelesning, noe som var utrolig deilig etter fire dager med blank timeplan, og så fikk jeg høre fra læreren min at jeg har fått innvilget ekstra arbeidskrav i det ene av emnene jeg har vært mye borte fra. Tror hun har medfølelse med meg og kanskje heier på meg litt, f-or tror jeg må ha fått historiens letteste arbeidskrav, satser på å gjøre det ferdig på en av skolebibliotek-dataene i løpet av dagen:).

Men det var ikke den eneste tingen som løftet sinnstemningen min den dagen, for på klassemøtet i dag hadde vi orientering rundt eksamenene som kommer, og vi fikk høre at så å si ingen strøk på skriftlig eksamen i fjor, og at ingen har strøket på muntlig eksamen på minst fem år! Gjett om jeg og mange andre senket skuldrene da;)!

På toppen av det hele var det også den 14. november i går. Dette er en helt spesiell merkedag for veldig mange av oss studenter som vi gir mye rom i våre hjerter, for det er nemlig på denne dagen at studielånene utbetales til kontoene våre! Vips, så sto det over seks tusen kroner på kontoen til denne fattige studenten som har levd på pasta og omtrent ingenting annet stort sett hele den siste uka! Og da ble det "feiring" med storinnkjøp av matvarer, fulgt av døgning med kaffe mocca-is og dataen. Det ødela ikke engang at det hølja ned der jeg møysommelig begikk meg hjemover fra senteret med "tungtransporten" min (sykkel med fire fulle bæreposer dagligvarer) :) .

Ser dog ikke 100% lyst på fremtiden, har vært i kontakt med instituttleder via epost og hun rådet meg til å ta ut permisjon om jeg ikke er bedre til jul, siden praksis jo er flere ganger tøffere enn studiene. Men har ikke lyst til det, føler jeg har vært så utrolig heldig med de jeg har havnet i klasse med, og vil ikke "miste" gjengen min og måtte begynne om at med en ny bøling hvor jeg kjenner typ én person.

Dagen i dag blir minst like interessant, tror jeg... først undervisning, så psykologtime, så enda mer handling og skolearbeid, og så runder jeg av med en sketsj tre av oss fra revygruppa skal ha som underholdning under quizkvelden på studenthuset nettopp nå i kveld ;) . Er glad undervisningen begynner klokken 12 i dag, for kjenner jeg kanskje trenger å legge med nedpå litt før forelesningen om gerontologi (som visstnok er "læren om den friske alderdommen")... om jeg ikke bare skofter timen fordi jeg uansett har psykologtime 15 og egentlig ikke tenker meg å fokusere på å jobbe med eldre i yrkeslivet uansett... nei, kommer virkelig til å kunne gå 101% inn i rollen som utslitt student på sketsjen ikveld;)!

Nei, får holde hodet oppe og ryggen rak! Har vært gjennom verre før, og er ikke lenge igjen til jul nå :3!

2 kommentarer:

  1. You can do it! Eg heiar på deg òg :-)

    "Dette er en helt spesiell merkedag for veldig mange av oss studenter som vi gir mye rom i våre hjerter" = haha! :-D

    SvarSlett