fredag 9. januar 2015

#nattinaturen -- en natt under åpen himmel

Nå på tirsdagen som kommer planlegger jeg å ta med Sash opp på fjellet og se om vi kan få overnattet i gapahuken. Har hatt lyst å gjøre dette lenge, men fikk litt ekstra motivasjon fra et initativ fra Den Norske Turistforening, som innvier «Friluftslivets år» med å invitere folk til å sove under åpen himmel natt til 14. januar.
Sov under stjernene natt til 14. januar og bli med på å markera starten på Friluftslivets år! Statsrådane Thorhild Widvey og Tine Sundtoft har alt takka ja. Abid Raja er også klar. Tek DU utfordringa? Pakk soveposen, ta med varme klede og bli med på tidenes fellestelting, landet over!

Les meir her: friluftslivetsar.no
Har alt pakket sekken med alt jeg trenger, og planlegger å stikke opp i gapahuken, gjøre opp ild og rulle ut soveposen og ta det som det kommer. Det fine er at selv om gapahuken er nesten på toppen av fjellet, går det traktorvei hele veien ned, så det er veldig lett å ta seg ned om det skulle bli for kaldt, eller hvis været skulle bli skikkelig ille. Vet ikke om jeg får Sasha med meg, men kan prøve å «trene" litt på å ta henne med meg ut i skogen om natten og se hva det blir til. Hvem vet, kanskje jeg får tobeint selskap der oppe óg, er jo visstnok flere som skal sove ute den natten, og det er et populært turområde ;).

«Veien blir til underveis, fokuser på eventyrene»

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar