søndag 17. november 2013

Her kommer vinter'n

Eget bilde

Snøen har vært innom for fullt... og så dratt igjen. Vet gradestokken kommer til å krype ned til under null igjen til uka, men er litt kjipt at snøen er blitt erstattet av store mengder regn. Er óg sært for en stakkars søring å ha undervisning og plutselig oppdage at det begynner å mørkne allerede klokka halv to om ettermiddagen.

Her på skolen har alt gått i ett. Vi har hatt "valgfaguke", noe som innebærer at vi har valgt et spesielt valgfag skolen ikke tilbyr ellers, og hatt det hele uka. Jeg valgte "smartbook", som gikk ut på å lage bøker, bilderammer, og så videre, og har kost meg med det en uke. Har hatt lyst til å begynne med "scrapbooking" og sånn en stund, men hadde ikke trodd det skulle bli gøy, angret faktisk nesten litt da jeg satt der første skoledag og skar opp og limte pappbiter etter beste evne og tenkte at dette skulle vare en hel uke. Men kom raskt inn i det, og på slutten av uka ville jeg ikke at det skulle være over.

Og det ble bra til slutt :3 !

Gruppen sin utstilling (minus potteplanten og bildene på veggen)...

...og mine ting :3 !

Men utenom kos med laging av alt mulig fra bøker til bilderammer og veggpynt har alt gått i ett -- så snart foreldrebesøket var overstått var det bare å begynne å jobbe med allehelgensfesten elevlaget skulle holde, samtidig som jeg og resten av hesteklassen arbeidet med forberedelser til festkvelden vi skal arrangere som klasse. Kjenner jeg liker at alt er hektisk, for vi bor i en bitte liten bygd der det lett blir litt "dødt" når ting ikke skjer på folkehøyskolen. Er godt å ha ansvar og være med på å arrangere ting.

Allehelgenskvelden ble en stor suksess, delvis fordi uværet "Hilde" stakk innom og tok med seg strømmen vår, slik at vi måtte holde oss til stearinlys som belysning. Det var pølse og potetstatte til kvelds, så kaffe og kakekos i peisstua, og til slutt kåring av beste kostyme og "skrekkens gang" hvor vi hadde innredet mørke garderober og treningsrom i kjelleren under gymsalen med alskens skumle effekter og sto på lur og skremte elevene som turde å stikke ned dit. Jeg personlig lå på lur i helsvart klesdrakt og kløp folk i beina da de gikk forbi, og hadde det kjempegøy:). Så var det rett i seng for å lade opp til en fridag hvor jeg ikke skal gjøre noe som helst;).

Blir for øvrig kanskje snø igjen en stund til -- Hilde la igjen et hvitt teppe til oss avskjedspresang:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar