fredag 8. november 2013

Day before the big day

I morgen er den store dagen. Namdals FHS arrangerer høstfest, og alles foreldre er invitert til skolen. Dette betyr at det blir et hektisk program i morgen, og mange av oss i elevene har masse vi skal vise frem. Går både hestelinje og teater valgfag, og begge skal ha innslag i anledning dagen, og i tillegg skal jeg og en klassekamerat si noen ord om livet på hestelinja, så i morgen blir en «stor dag»! Da e det godt at dagen i dag har vært rolig, med romvask, dugnad, en tur i skog og mark med det geniale valgfaget «naturvandring med bålmat», og henging med venner.

Helt vanlig folkehøyskole-TV-stund

Fikk og et stykke ostekake av en god venn, fordi vi i går hadde et valgfag som heter kom i form, som går ut på at du går eller løper så langt du orker inn på en grusvei inn i skauen i en halvtime, og så snur og går tilbake. Problemet var bare at mørket kommer tidlig her i det kalde nord og skogsveien vi skal gå ikke var opplyst, så vi var rimelig usikre på om valgfaget ville bli noe av. Møtte nå opp likevel, i det håp om at valgfaget kanskje var avlyst, eller om vi skulle gå en annen vei, men end result er at læreren dukket opp, traseen var uendret, og Øyvind og en venninne fra en annen linje på skolen gikk en tur på stien. En time. I bekmørke. Opplevde hele økten som så kjempekoselig at vi bestemte oss for å kompensere med baking av ostekake fra bunnen av da vi kom tilbake fra skolen, så nå har jeg fått bakt ostekake fra bunnen av òg ;).

Har òg hatt en fantastisk uke i stallen. Føler endelig at noe har «løsnet» med ridingen: en lang stund har jeg kjent på litt blandede følelser angående hestelinjen, en del av meg har rett og slett tvilt på hele opplegget og det har vært en del skoledager hvor jeg har hatt mest lyst til å holde sengen. Nå kjenner jeg endelig at jeg er over den kneiken, og tror det har veldig mye å gjøre med at jeg får til det meste av rutiner nå, som oppsaling og henting av hester. Er færre og færre «nybegynnerting» jeg trenger å be om hjelp til, og føler at rideferdigheter som «sits» (hvordan du sitter på hesten) begynner å sitte, og at hesten mer og mer gjør som jeg vil.

Alt i alt, har hatt en utrolig gøy og minneverdig «annerledesuke» og gleder meg til i morgen. Foreldrene våre skulle kommet på besøk oftere;)!








Og forresten: det er så vidt begynt å snø;)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar