torsdag 14. februar 2013

Østenfor gokk og vestenfor måne

Jeg er nå meg selv lik. For å komme hit til Hutiheiti i Tutlestad mandag måtte jeg ta en buss som gikk klokka 5:10 fra Sogndal (som nå fremstår som verdens navle). Husker jeg så å slå av alarmen? Niks, den er fremdeles innstilt på å ringe 4:30 hver dag, så på tirsdag våkner jeg uten å tenke på å se på timeviseren på klokka på mobilen, står opp og tar den 10-15 minutter lange gåturen til "sentrum", og når mørklagt kommunehus klokka fem om morgenen... og da kan du liksom ikke gjøre annet enn å snu og gå hjem og legge deg igjen, til du skal opp klokka halv åtte. Hakket verre enn da jeg sto 10 minutter bak en mann på bensinstasjonen her i bygda før det gikk opp for meg at han ikke sto i kø.

Men generelt storkoser jeg meg i praksis! Har fått to-tre personer å jobbe med nå, den ene av dem sammen med veileder, og selv om ikke absolutt alt går på skinner, så kjenner jeg at jeg elsker å jobbe med mennesker. Får bare håpe at det varer, og jeg ikke finner ut på noe tidspunkt at dette ikke ligger for meg likevel. Vi får se!

Har fremdeles ikke vent meg til å bo i en så liten bygd -- men det er vakkert her, da, det skal den ha ;).






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar