tirsdag 7. august 2012

Student i startgropen!


Student i startgropen!

Dagen i morgen kan bli vår beste dag :3

Da går det mot et nytt år her, registrerte meg på Studentweb for et år til på HISF for en liten stund siden, og planlegger å stikke opp igjen til saftbygda til uken! Har store forventninger til dette året, bortsett fra at jeg er pitte litt nervøs for semesteret vi skal tilbringe ute i praksis ;) . Føler dette blir "make-or-break"-året der jeg virkelig finner ut om det er dette jeg vil, eller om jeg virkelig har valgt helt feil. Har virkelig kjent på valgets kvaler, og vurdert sterkt å bytte studieretning eller ta et jobbår, men nå føler jeg det er for sent å ombestemme seg, så nå får man bare kjøre på! Har hatt en lang, kjedelig og ensom sommer og syns de to ukene til skolestart ikke kan gå fort nok. Dette blir bra!


Oppramsing av lyspunkter, for kampmoralens skyld.
  • Nytt skoleår = blanke ark -- håp om en B eller A i år, tro ;) ?
  • Bestisen og flere andre kjente flytter fra husene og hyttene sine langt uti gokk til Sogndalsfjøra -- bestisen havner i samme studentboligfelt som meg! :)
  • Har gjort avtale om fast klatring med et par andre i klassen min, og om fast trening med bestis -- skal bli uendelig deilig å få brukt kroppen jevnlig igjen!
  • Ett minutt skolevei hele semesteret som kommer i og med at skolen ligger rett over veien fra Elvatunet! :3
  • Nye folk = nye spennende bekjentskaper og vennskap! Gleder meg til å se hvem jeg kommer på gruppe med, og hvem samboerne mine blir på seksjonen på Elvatunet. Fikk flere gode venner fra året som var, håper det flytter inn noen som er like kule i år!

Mål/"forsetter" for semesteret som kommer:
  • Kutte drastisk i forsentkomming og fravær.
  • Få bedre studierutiner.
  • Følge opp avtalene jeg har gjort om trening og klatring og sosialt samvær!
  • Få meg en jobb ved siden av studiene for høsthalvåret :) .
  • Gå ut mer i helgene :D !
  • Gjøre et prosjekt ut av å pynte opp hybelen min ("hiet mitt") og fellesarealet på seksjonen så det blir mer hjemmekoselig og mindre som å bo i et fengsel eller asylmottak :p .
  • ...og et par hemmelige "private" forsetter... som jeg ikke føler for å dele her ;) .

Stå på alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar