onsdag 8. august 2012

Homeward bound

Da sitter jeg og skal til å begynne å pakke (jada, har utsatt det til siste liten, gutt er og blir gutt), så skal jeg av gårde med tog til Voss med erkebergenseren, og så får jeg sitte på med henne og besteforeldrene hennes til saftbygda derfra! Så ikke bare sparer jeg en del kroner på å bare måtte kjøpe billett til Voss, jeg får også en koselig togtur med på kjøpet :) ! Skal betale for turen med å hjelpe henne med å flytte inn i den nye hybelen sin, og så blir det jobbsøking og pensumlesing (forhåpentligvis!) i dagene som kommer helt frem til skolestart. Skal bli så utrolig deilig å begynne på'n igjen, og vet det er flere i klassen som mener det samme -- skal og bli deilig å treffe alle kjente og kjære igjen, syns vi har blitt en veldig sammensveiset klasse på bare ett år.

Tror dette blir et interessant semester, om ikke tøft på mange måter. Vi skal blant annet ha om sorg og krise, og om resilliens hos barn i utsatte situasjoner. Forventer at vi må gjennom mange tøffe emner, men blir vel bare å bite tennene sammen og håpe foreleserne er profesjonelle og hensynsfulle. Er veldig glad psyken min er mye bedre nå enn for et semester siden, og at jeg har gode venner jeg kan støtte meg på når jeg trenger dem. Det at det blir mitt andre høyskoleår vil nok også spille inn, siden det betyr at jeg har en bedre forståelse av hvor viktig det er å jobbe jevnt og trutt, og kunnskap om hvordan jeg studerer og skriver tekster på en god måte. Tror gruppearbeid og blir lettere ettersom vi begynner å få rutiner og erfaring på det og.

Nei, nå må jeg nesten komme meg i seng. Ser frem til å blogge mer når skoleåret begynner og jeg faktisk begynner å gjøre ting. Ser frem til å legge ut et par-tre nye sirkusinnlegg over de nærmeste ukene også:3!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar