tirsdag 29. mars 2011

+eRa+ Devore Amante

+eRa+
Devore Amante

Sitter og hører på musikken til eRa på fantastiske Spotify. eRa er en relativt gammel gruppe som lager middelaldermusikk på pseudo-latin. Har alltid likt Ameno, som jeg hørte første gang da jeg gikk i ungdomsskolen (tror jeg), men forestilte meg ikke akkurat at jeg skulle høre noe av musikken deres i et sirkusnummer. Men nå befinner gruppen seg to måneder unna mai og avslutningsnummer, og hvert år får alle elevene i klassen i oppdrag å lage sitt eget solonummer fra bunnen av, og jeg har valgt å bruke eRas Ameno, Devore Amante, og/eller Last Song som bakgrunnsmusikk. Vil ikke si så mye om nummeret mitt eller forestillingen før folk har fått sett den, men er fornøyd med utviklingen så langt. Er ikke så veldig teknisk flink i trapes, men jeg vet det kommer når vi trener intensivt de neste to månedene, og jeg har kommet langt med utviklingen av rollen jeg skal spille. I og med at vi er en nysirkusgruppe har vi også et tema på forestillingen, og hvert nummer skal ha en rollefigur og sin egen lille historie, som igjen skal inngå i historien eller temaet til forestillingen.

Avslutningsnummeret er på en måte eksamenen vår. Vi tar utgangspunkt i solonumrene våre, hvor vi velger disiplin, karakter og oppbygning helt selv, og numrene skal settes sammen til en nysirkusforestilling med et bestemt tema. 11 solonumre på gjennomsnittlig fem minutter hver vil ta 55 minutter å fremføre, og i tillegg kommer overganger og fellesnumre, så vi forventer at dette blir et prosjekt det vil ta slit, svette og tårer å produsere. Fjorårets sommeravslutningsnummer var på én og en halv time, og det skulle ikke forundre meg om vi kommer opp i samme lengde selv.

Har veldig blandede følelser angående denne forestillingen. På den ene siden er det vanvittig spennende å være med på å produsere en "ekte" sirkusforestilling, men på den andre siden kjenner jeg at jeg gruer meg veldig, fordi jeg vet fra juleforestillingen vår at det kommer til å bli vanvittig hardt. Vi snakker veldig lange dager, flere ganger var vi oppe og jobbet til skolen stengte klokken elleve om kvelden. Vi jobbet selvfølgelig ikke sammenhengende fra ni om morgenen til tolv om kvelden, det var mange timer med fri i løpet av dagen, men det var likevel mer enn nok til at det ble psykisk krevende og for hele klassen. Holder også på med å forberede meg til en opptaksprøve halve gruppen skal på ved Akademiet for Utæmmet Kreativitet i København i slutten av april. Glad det er en ukes påskeferie rett før. Blir godt å koble av helt før vi tar tak på siste innspurten:). Er uansett helt sikker på at det blir en flott forestilling, og at alt blir verdt det når vi står på scenen den 15. mai!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar