fredag 8. august 2014

Cola, regn og labrador

Sitter her og tenker jeg ville skrive en liten oppdatering på dagligliv og sånn... har vært i Trondhjem en stund med familie og slekt, og vi stakk opp på slektshytta i Tydal. Stikkord er strålende sol, høy temperatur, og svermer av mygg 24/7, men jeg storkoste meg.

Det er veldig mange fine barndomsminner knyttet til hytta for meg, og nå var det i tillegg en god stund siden jeg hadde vært der sist, så det var spesielt å se igjen "tenkestedet" morfar laget til meg, formodentlig etter at jeg hadde lest Ole Brumm, soverommet med køyesenger hvor jeg har tilbrakt så mange netter, og bekken hvor vi alltid bygde demninger av småstein, jord og plankebiter som barn. Det var varmt og fullt av mygg, men jeg var overlykkelig og kjente på en nostalgi uten like.

Fikk òg stolt overlevert en hytteboka jeg fikk laget til tante og onkel, med teknikken jeg lærte på valgfag scrapbook på Namdals. Skal lage én til foreldrene mine også, når de kommer hjem med papirene jeg skal bruke som omslag. Kanskje jeg legger ut en slags steg-for-steg-bokbindingsoppskrift på bloggen da :)?

Har vært hjemme i Bergen en stund nå, dro hjem tidligere enn de andre fordi jeg måtte hjem og passe katten som hadde vært alene rundt huset mens vi var borte, med en familievenn som kattepasser som satte ut fôr og vann. Var ikke helt 100% med på at hun skulle bli igjen alene i det varme været, og da jeg kom hjem igjen fra Trondhjem høljet det ned, så Mio var passe overlykkelig over å få slippe inn, og sluknet en god stund i senga til foreldrene mine. Nå som hun vet jeg er her, trives verdens største utekatt seg fremdeles best under åpen himmel, men hun søker fremdeles inn når hun skal sove, og vet hun savnet oss veldig mens vi var borte.

Er utrolig deilig å ha huset for meg selv, har fått kommet meg ut på sykkelturer omtrent hver dag, dels fordi jeg driver og tråler butikker etter colaflasker med bestemte navn, har et «prosjekt» på gang jeg nesten er ferdig med. Har òg fått en veldig stor ting å telle dager til, nemlig at bestevennen min fra folken kommer snart kommer på besøk! Skal hente henne på busstasjonen, gi henne verdens største bjørneklem, og finne på noen sprell før vi til slutt stikker til Nesbyen for å se på et labradovalpekull hun er interessert i:). Gleder meg som en unge, både til å være med henne igjen, dra på togtur, og treffe et helt kull med små labradorvalper :) !

 ^^og i morgen kommer verdens skjønneste lille hund ;) !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar