mandag 14. juli 2014

Skogsturer og brettspill

Driver og skriver søknader til jobber rundt om i Bergen by...vet jeg konkurrerer om dem med hundrevis av andre søkere, og at jeg mest sannsynlig ikke har fnugg av sjangs til å få noen av dem, men hvis jeg ikke skriver søknader er det i hvert fall ikke håp, så jeg prøver nå i hvert fall;). For tiden skriver jeg søknader til jobb som svømmeinstruktør for barn, et par butikkjobber, og en kafémedarbeiderjobb som jeg virkelig har lyst på, for jeg savner virkelig kaféjobbingen fra Studenthuset Meieriet i Sogndal.

Det er faktisk litt tøft å gå hjemme uten å ha noe å gjøre, det føles som å sitte på innbytterbenken og se på at resten av laget spiller kamp, men prøver samtidig å ikke synes synd på meg selv, har det jo egentlig helt fint. Bor hos foreldrene mine til jeg finner jobb, så har kost og losji, og det er mange som ikke finner jobb som ikke har en sånn "trygg havn". Savner bare å ha noe å fylle dagene med, noe å se frem til. Skal jo ikke tilbake til skolen til høsten, for første gang på mange år, så det er ikke sånn at jeg vet at "den og den datoen braker det løs". Driver og seriøst vurderer å begynne med frivillig arbeid, for da har jeg i hvert fall noe å gå til.

Ellers har jeg studene med brettspill med bror og venner. Vi spilte Nord-Europa-versjonen av Ticket to Ride i kveld, og har spilt en del Battlestar Galactica og Game of Thrones. Kanskje jeg kan skrive litt om de første to også en dag.

Så prøver jeg å komme meg ut av huset minst én gang hver dag, og da er familiehunden veldig god å ha. Så får i det minste vært ute i frisk luft, og lekt med det nye mobilkameraet mitt :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar