søndag 27. november 2011

Innspurt!

Oppgavehelvete :)
Eget bilde.

Nå nærmer julen seg med stormskritt! Høstsemesteret vårt er egentlig strengt tatt over (!) i og med at vi bare har seminar, mappeinnlevering og eksamen igjen før juleferie, og det føles utrolig rart! Er bare utrolig glad for at jeg har minst fem semestre igjen i fantastiske Sogndal med verdens beste klassekull (dette har vi faktisk vunnet pokal og masse snop for, men det er en annen historie, skal fortelle den når jeg får tak i bilder/video)!

Kan gå litt inn på hva som gjenstår om noen er interessert. Seminaret handler om siste oppgaven vi leverte. Alle i gruppen min på åtte har i oppgave å kommentere utkastet til en annen i gruppen. Vi har skrevet en oppgave for hvert emne så langt, og hver gang har vi fått tilbakemeldinger som vi har brukt til å jobbe videre med dem. På et visst tidspunkt får vi vite hvilke oppgaver som er trukket ut, disse skal skrives ut og leveres inn. Så kommer selve eksamen, hvor vi skal skrive tusen sider for hånd (jah...) på fire timer. Eksamen har noen faktaspørsmål i tillegg til en drøftingsoppgave. For å hjelpe oss har emneansvarlig lagt ut håndfull tidligere eksamener som vi kan løse for å få en pekepinn på hva vi kan vente oss, og for å "komme inn i" stoffet.

 
Typisk lesesetup.
Eget bilde.

Så alt som gjenstår av året er... vel, masse arbeid. Var småsyk med forkjølelse og hodepine inatt og idag, men skal begynne for fullt nå, så fra i morgen:
  • Jobb med egne eksamensoppgaver for mappeinnlevering, spesielt den jeg jobber med nå som ikke er i nærheten av å bli ferdig!
  • Skrive ut og gå gjennom alle oppgavene til gruppen min, og kommentere den jeg har blitt satt til å kommentere!
  • Ta alle de tidligere eksamenene som er lagt ut på nettet for oss, og jobbe med ting jeg ikke kan så godt.
  • Pugge masse grunnleggende begrep og andre ting som er veldig lurt å kunne (Maslows behovshieraki, grunnleggende rettssikkerhetsprinsipper, hvordan regjering og forvaltning er bygd opp, ymse lovparagrafer, osv.).
  • Forberede lovsamlingsboken min for eksamen ved å legge til bokmerker og merke viktige lover med sprittusj.
  • Og sist, men ikke minst, fråtse i alt av julegodt fra den 1. desember!
In other news, det snør i Sogndal! Snø borti Vesterland-hyttene litt høyere oppe og sludd her nede ved fjorden!

Blir nok en del jobb over juleferien og, men skal få slappet godt av og, og gleder meg som en unge til å sove!
Bisken min!
Eget bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar